Podsumowanie wyników kampanii mailingowych przeprowadzonych w listopadzie 2018 roku na platformie DMSender.pl

Adam Beczkowski
Opublikowano 3 grudnia 2018 przez, Adam Beczkowski

Kampanie mailingowe to nadal najczęściej wybierany kanał kontaktu w e-commerce.

Wiadomość mailowa jest aktualnie najszybszą, najtańszą i jak na razie najskuteczniejszą formą pozyskania nowych Klientów. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw tego narzędzia osiągając sukcesy w kampaniach mailingowych musimy zadbać o kilka niezbędnych rzeczy, takich jak jakość bazy danych, targetowanie oraz na bieżąco monitorować wskaźnik dostarczalności wiadomości na serwery pocztowe potencjalnych klientów.

Listopad jest jednym z najgorętszych miesięcy w branży e-Commerce w szczególności za sprawą organizowanych na całym świecie wyprzedaży Black Friday oraz Cyber Monday. W tych okresach liczba wysyłek jest szczególnie nasilona w roku.

W listopadzie 2018 roku dostarczyliśmy na skrzynki pocztowe łącznie 59 337 792 wiadomości mailowych.

Początek miesiąca zaczął się bardzo spokojnie, od maksymalnie targetowanych wysyłek do bardzo wąskiego grona osób zainteresowanych wysoce specjalistycznym sprzętem. Potem wysyłki narastały regularnie, w okresie zbliżających się promocji Black Friday oraz Cyber Monday wysyłki rosły już lawinowo.

W dalszej części artykułu postanowiłem podzielić dane na 3 w miarę równe okresy czasu, a mianowicie pierwszy okres 1-11 listopada, 12-18 listopada oraz 19-26 listopada.

Powyższy wykres pokazuje jak rozkładała się wysyłka wiadomości mailowych na poszczególnych serwerach pocztowych.  W przeważającej części wiadomości wysyłaliśmy do klientów B2C posiadających konta na dwóch najpopularniejszych serwisach oferujących usługi pocztowe poczta.wp.pl oraz poczta.onet.pl. Nie zapomnieliśmy oczywiście o klientach B2B.

Dzięki świadomemu zarządzaniu zasobami przechowywanymi w naszej bazie oraz rzetelnej aktualizacji danych udało się nam osiągnąć bardzo niski wskaźnik odbić twardych względem wszystkich dostarczonych wiadomości na serwery pocztowe.

Wskaźnik na dzień 26.11.2018 wynosił 0,24%, co oznacza, że średnio tylko 1 na około 425 wiadomości nie została dostarczona na serwer pocztowy!

Na bieżąco również kontrolujemy jakość realizacji naszych kampanii zwracając uwagę na często pomijaną kwestię reputacji naszych domen wysyłkowych. Według najpopularniejszych narzędzi dostępnych na rynku nasze domeny wysyłkowe mają neutralną lub dobrą reputację.

Cisco Talos Intelligence Group

  • dmsendermail.pl | Neutral
  • dmsend.pl | Neutral
  • mojeokazje.com | Neutral
  • dmsender.pl | Neutral
  • oferro.com | Neutral

https://www.talosintelligence.com/

WatchGuard ReputationAuthority

  • dmsendermail.pl | Neutral
  • dmsend.pl | Neutral
  • mojeokazje.com | Bad (ze względu na bardzo dużą liczbę wysyłek)
  • dmsender.pl | Bad (ze względu na bardzo dużą liczbę wysyłek)
  •  oferro.com | Good

http://www.borderware.com/index.php

Nie widniejemy również na Barracuda blacklist oraz McAfee SmartFilter

http://www.barracudacentral.org/lookups

https://trustedsource.org/sources/index.pl?do=feedback&subdo=url&action=checksingle

Miesiąc listopad pokazał nam, że nasza ciężka praca daje wymierne korzyści, a jakość świadczonych przez nas usług z miesiąca na miesiąc coraz bardziej się podnosi!
Mamy nadzieję, że kolejne miesiące przyniosą nam jeszcze lepsze wyniki, którymi będziemy się z Wami dzielić!

Analiza została przeprowadzona w dniu 27.11.2018, dlatego w wynikach nie zostały uwzględnione dniu 27.11 – 30.11.18.

Adam Beczkowski
Analityk ds. IT