Logo DMSales
Article image
2 min czytania

Prowadząc sklep internetowy możesz wykorzystać wiele okazji do komunikacji ze swoim Klientem. Możesz informować go o promocjach w sklepie, dniu darmowej wysyłki, czy złożyć życzenia i dać rabat w dniu urodzin. Wszystkie te działania sprowadzają się do budowanie relacji, tak kluczowej w dzisiejszych biznesie. Nie możesz dać Klientowi zapomnieć o sobie i bynajmniej nie mam tu na myśli codziennej dawki spamu. Jednak, aby Twoje działania przyniosły oczekiwane rezultaty potrzebujesz planu. Tak, tak, wszystkie kampanie musisz zaplanować w czasie. I nie ma w tym nic trudnego, bowiem przecież z wyprzedzeniem znasz daty wszystkich wydarzeń, z okazji których chcesz wysłać mailing.

Black Friday, Cyber Monday, czy dzień darmowej wysyłki. Bez planu Twoje działania mogą okazać się nieefektywne. Jednego dnia rano zrealizujesz kampanię mailową o darmowej wysyłce w Twoim sklepie, a tego samego dnia wieczorem przypomnisz sobie, że już jutro Black Friday. “A gdybym tylko miał wcześniej przygotowany plan…” No właśnie!

Jak przygotować taki plan?
Zaznacz w kalendarzu wszystkie kluczowe okazje, które chciałbyś wykorzystać w swoich działaniach. Najlepiej od razu na cały rok.
Przemyśl jak chciałbyś komunikować się z Twoimi użytkownikami. Może wyślesz jednego maila z informacją o trwającej promocji? Albo postarasz się zbudować napięcie i wyślesz 3 wiadomości. To wszystko zależy od Ciebie, ale najpierw musisz to zaplanować.

Ważne daty dla Ciebie: urodziny Twojego sklepu.

Ważne daty dla Twojego Klienta: urodziny, Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka, Dzień Matki.

Inne istotne daty: Black Friday, Cyber Monday.

Wszystkie te daty mogą być pretekstem do komunikacji z Twoim odbiorcą.

Co zrobisz, gdy Klient nie otworzy Twojej wiadomości? W dobrych programach do wysyłki mailingów możesz ustawić kampanie hybrydową do osób, które nie otworzyły Twojego mailingu.

TIP 6: Bez dobrego planuj daleko nie zajdziesz, dlatego opracuj plan wszystkich swoich działań. Wykorzystaj powszechnie znane dni, np. Black Friday, lub różne święta (urodziny Twojego sklepu, czy też urodziny Klienta), aby zwiększyć sprzedaż, poprzez zastosowanie promocji.

Autor artykułu
CEO | Prezes Zarządu

Przeczytaj więcej z tej kategorii

0 0 głosy
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń do góry