Personalizacja i identyfikacja zgodna z RODO

Tomasz Dziobiak
Opublikowano 23 maja 2018 przez, Tomasz Dziobiak

Platforma DMSales pozwala na wyłonienie konkretnej zainteresowanej osoby z tłumu userów na stronie internetowej. Zebrane informacje mamy w systemach analitycznych, jednak do tej pory brakowało informacji i kontaktu do konkretnych osób, które są zainteresowane ofertą. Prosty system DMSales pozwala na prawdziwą personalizację komunikatów marketingowych, w przeciwieństwie do przyjmowania założeń, że dana grupa docelowa powinna być określona jako np. „matki”, „specjaliści” na podstawie bardzo podstawowych kryteriów pozostałych systemów reklamowych.

Spółka DBMS po zmianie nazwy na DMSales wprowadziła na rynek nowy system do identyfikacji klientów i pozyskiwania kontaktów, zgodny z nowymi przepisami RODO.

Jest to o tyle wygodne rozwiązanie przy obecnych zmianach prawnych, że możemy zupełnie bezpiecznie przeprowadzić kampanię np. mailingową, bez potrzeby powoływania dodatkowych osób do opieki nad danymi (ADO). DMSales pozwala na przeprowadzenie kampanii bez konieczności brania odpowiedzialności za przetwarzane dane, jeśli nie pobieramy zebranych kontaktów i wykonujemy wysyłkę poprzez zintegrowany system: DMSender. Jeśli jednak chcemy pobrać zebrane dane, wtedy DMSales je udostępnia w formie licencji na wyznaczony czas. Pobrane przez nas dane, przez okres licencji nie są dostępne dla innych podmiotów. Szczegółowe informacje możemy przeczytać w regulaminie platformy DMSales.

W 14 dniowym okresie próbnym na platformie www.dmsales.com/możemy wykorzystać 500 leadów po wpięciu na swoją stronę kodu trackującego. Instrukcję wpięcia kodu otrzymujemy w mailach z samouczkiem, a także w powiadomieniu na platformie. Jest to o tyle istotne, że mamy pewność, że te 500 leadów nie jest „randomowych”, tylko są to kontakty do osób, które już odwiedziły naszą stronę www, stronę danego produktu i były zainteresowane ofertą.

W przeciwieństwie do innych systemów reklamowych, takich jak np. Google Analytics czy system reklamowy Facebook’a, na platformie DMSales możemy przeglądać zarówno statystyki dotyczące zebranych informacji o poszczególnych użytkownikach, którzy byli zainteresowani ofertą, ale także zidentyfikować ich, otrzymać kontakt i jak najszybciej skontaktować się z naszym leadem.

System pozwala nam na wykrycie konkretnej osoby, która oglądała daną stronę. Dzięki pozyskanemu kontaktowi możemy szybko wykorzystać potencjał i generować sprzedaż, dzwoniąc do danego usera lub wysyłając mailing z daną ofertą. To nie jest jednak jedyne zastosowanie platformy DMSales.

 

Bardzo popularne w branży marketingowej jest mówienie o personalizacji kampanii marketingowej, jednak obecnie nie każdy system pozwala na prawdziwą personalizację przekazów. Wrzucenie grup docelowych do jednego „worka” i nazwanie ich „spersonalizowaną kampanią, bo to kobiety w wieku od-do, więc to NAPEWNO matki”, nie jest prawdziwą personalizacją przekazu marketingowego. Takie „przestrzelenie” się w kampanii należy do jednych z najczęstszych błędów marketerów i wpływa na późniejsze statystyki oraz wyniki sprzedażowe. Dzięki platformie DMSales możemy docierać do bardzo konkretnych klientów na podstawie filtrowania. Skąd DMSales będzie wiedział, że to NAPEWNO są np. właśnie matki? DBMS jako spółka prowadzi także badania tzw. data science, gdzie użytkownicy wypełniają ankiety. Na podstawie wyników, uzupełniane są informacje o danym użytkowniku, aby jeszcze dokładniej poznać jego profil. W razie potrzeby, możemy także zlecić kampanię badawczą, jeśli chcemy bardzo dokładnie spersonalizować nasz projekt do specyficznej grupy odbiorców i poznać ich zainteresowania – to także przydatna usługa do budowania insightów strategii kampanii reklamowych.

Na platformie DMSales możemy filtrować kontakty nie tylko po podstawowych kryteriach, takich jak: wiek, płeć, lokalizacja, B2B/B2C czy osoby indywidualne, zainteresowaniach, ale także po branżach, numerze NIP, kanale kontaktu czy źródle danych.

Przykład 1: Jeśli zajmujemy się np. sprzedażą samochodów to bardzo możliwe, że mamy już przygotowany formularz kontaktowy na stronie internetowej lub inne systemy wspomagające sprzedaż online np. chatboty. Nie każdy klient jednak zostawi nam swoje dane kontaktowe, pomimo, że widzimy, zainteresowanie tej osoby. Na platformie DMSales, jesteśmy w stanie wyfiltrować konkretne osoby, które oglądały dany model samochodu i skontaktować się z nimi telefonicznie lub mailowo z propozycją jazdy próbnej, ofertą sprzedażową czy dodatkowymi rabatami- nie tylko zgodnie z RODO ale także w czasie rzeczywistym.

Przykład 2: Filtrując wyniki na platformie, możemy przeprowadzić kampanię skierowaną do konkretnych osób, które obchodzą imieniny lub jest ich święto, dajmy na to Andrzejki. Możemy wyfiltrować wszystkich Andrzejów, którzy przeglądali naszą stronę internetową i wysłać do nich specjalną ofertę. Podobnie w przypadku dnia nauczyciela, dnia matki itp.

Możliwości platformy DMSales są bardzo duże i tak naprawdę wszystko zależy od naszych celów i kreatywności.

Jeżeli potrzebujemy wsparcia technicznego lub pomocy przy tworzeniu projektu, oprócz samouczków i tutoriali video, możemy kontaktować się na chacie ze specjalistami, lub po prostu zlecić taką kampanię do działu DMSales Performerce mailowo albo komunikując się na tym samym czacie. Performerce utworzy projekty, przygotuje grafiki i zrobi wysyłkę mailingu lub przekaże gotowe pliki CSV. Rozliczanie kampanii jest w systemie success fee, więc płacimy za wynik kampanii a nie za jej zasięg.

Tomasz Dziobiak
DBMS CEO