Article image

Kliencie poznaj wskazówki i stwórz swoją kreację mailingową

8 min czytania
11.12.2018

Projektowanie kreacji mailingowych to jedna z metod efektywnego marketingu i reklamowania własnej działalności. Okazuje się, że nie tylko treść maila jest ważna ale również jego wygląd i to jak wpływa na odczucia odbiorcy. Właściciele szybko rozwijających się firm i przedsiębiorstw coraz częściej rozważają taką opcję, zastanawiając się jak najlepiej wykorzystać dostępne możliwości. Dlaczego wygląd i treść maila są tak ważne? Jak odpowiednio zaprojektować kreację mailingową aby jak najlepiej przekazywała możliwości firmy i dobrze trafiała do odbiorcy?

Kliencie poznaj ważne wskazówki i stwórz swoją własną kreację reklamową!

Kliencie poznaj ważne wskazówki i stwórz swoją własną kreację reklamową!

Wygląd i treść maila – dlaczego są ważne

Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że wygląd i treść maila mają ogromne znaczenie i w znacznym stopniu wpływają na to jak postrzega Twoją firmę odbiorca. Estetyczny wygląd wiadomości i zawarte w mailu szczegóły świadczą o Twoim profesjonalizmie i zaangażowaniu. Wysyłana do Klientów wiadomość powinna być treściwa, zawierać jasny i zrozumiały komunikat i dobrze prezentować się pod kątem wizualnym.

Tutaj ważny jest każdy detal. Dbałość o najmniejsze szczegóły przekłada się na tak zwane “pierwsze wrażenie”. Dobrze zaprojektowana kreacja mailingowa w pozytywny sposób wpływa na uczucia Klienta, emocje z kolei na decyzję o zakupie lub chęć skorzystania z usługi.

Wymagania techniczne kreacji mailingowej

 

Szerokość.

Szerokość

Wysyłany mail nie powinien być zbyt szeroki. Pewnie niejednokrotnie otrzymałeś wiadomość, w której obraz rozciągał się znacznie dalej niż pierwszy widok i pewnie doskonale wiesz, że z reguły nie chce nam się tego przewijać aby zobaczyć całość. Optymalna szerokość wiadomości to 600 do 650px. Dostosowanie mailingu do tego rozmiaru sprawi, że będzie dobrze się wyświetlał na większości rozdzielczości urządzeń desktopowych.

Wysokość.Wysokość/długość 

Wysokość i długość wysyłanego mailingu jest dozwolona. Sam decydujesz jakie wiadomości chcesz zawrzeć w mailu i jak je przekażesz odbiorcy.

Waga wiadomości.Waga wiadomości

Nie powinna przekroczyć 400KB. Zbyt ciężkie wiadomości mogą mieć problem z wysyłaniem i późniejszym załadowaniem się na skrzynce potencjalnego Klienta.

Format pliku.Format grafiki

Grafiki dodawane w mailingu powinny być w formacie jpg, png lub gif. Pamiętaj również aby nie dodawać jednej dużej grafiki, lepiej jest ją podzielić na mniejsze “plasterki”. Takie rozwiązanie sprawi, że Twoja wiadomość nie zostanie wyłapana przez filtry antyspamowe oraz nie zostanie skompresowana do gorszej jakości, co często ma miejsce w przypadku zbyt dużego pliku.


Poznaj platformę DMSales.com


Responsywność wiadomości Responsywność.

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób odczytuje wiadomości na telefonie komórkowym lub tablecie. Wiadomość responsywna to nic innego jak ta dostosowana do urządzeń mobilnych.

Układ szablonu.Układ szablonu

Ważne jest logiczny układ wiadomości, nawet jeśli kolumny ułożą się pod sobą podczas wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Jedno lub dwukolumnowy układ szablony wydaje się najlepszym rozwiązaniem.

Stosowanie altów.Stosowanie ALTów

Ważne aby wysyłane w wiadomości grafiki posiadały swój opis, mówiący o tym co dokładnie znajduje się na obrazku. W ten sposób możesz przedstawić wiele zalet swojej działalności, produktu lub usługi, zachęcając tym samym do skorzystania z oferty.

Zasady tworzenia grafik do mailingu

Zasady tworzenia grafik do mailingu

W tworzeniu profesjonalnej kreacji mailingowej duże znaczenie odgrywa grafika. Często pełni istotniejszą funkcję niż sama treść. Jak się okazuje, ogromny wpływ na podjęte interakcje ma pierwsze wrażenie. Dobrze zaprojektowana grafika powinna przykuwać uwagę. Od pierwszych chwil informować odbiorcę o tym czego dotyczy mailing, skutecznie zachęcić go do kliknięcia w CTA i przejście na podstronę z dokładną ofertą.

Jeżeli masz możliwość skorzystania z usług grafika, stwórzcie wspólnie oryginalną i unikalną grafikę, jeżeli nie, zadbaj o to aby obrazki pochodziły z legalnych źródeł. Dodawana grafika powinna być spójna z całością przekazu, określać dokładnie to co zawarte jest w treści maila a także na Twojej stronie internetowej. Ważne jest również odpowiednie dostosowanie kolorów. Mile widziane są ciepłe, stonowane odcienie. Unikaj używania kolorów pastelowych i jaskrawych. Tło wiadomości pozostaw białe lub zastosuj odcienie szarości.

Dobrym sposobem jest zastosowanie gifów, które przyciągają uwagę i zachęcają do poznania całej treści Twojego maila.

Wskazówka: Tworząc kreację mailingową staraj się używać maksymalnie 3 kolorów i unikać dodatkowych elementów, które mogą niepotrzebnie skupiać uwagę użytkownika. W ten sposób pomożesz mu trafić we właściwe miejsce i podjąć właściwą reakcję.

Jak właściwie stworzyć wiadomość?

Jak właściwie stworzyć wiadomość?
Dostosowanie mailingu pod kątem technicznym to pierwszy i podstawowy krok, jeżeli znasz już podstawy dotyczące tej kwestii możesz zająć się całą resztą. Ważny będzie układ treści, dobre praktyki oraz cel i proces postępowania w taki sposób, by kreacja mailingowa dawała lepsze efekty, przekładając się na sprzedaż produktów i usług. Dobrze zaplanowany i skonstruowany mailing powinien składać się z kilku znaczących elementów. Tworząc wiadomość, możesz odwołać się do własnych odczuć. Zastanów się na co zwracasz uwagę kiedy dostajesz wiadomość na skrzynkę, co jest dla Ciebie czynnikiem decydującym, wpływającym na to, że w ogóle mail zostanie przez Ciebie otworzony i przeczytany a także  jakie czynniki najbardziej przyciągają Twój wzrok.

Dobry mailing powinien składać się z kilku niezwykle istotnych elementów, które podzielić możemy na trzy grupy:

  • to, co widzimy w pierwszej kolejności, przed otwarciem maila,
  • to, co widzimy w kolejności drugiej zaraz po otwarciu,
  • to, z czym mamy do czynienia zagłębiając się w jego tematykę.

Nadawca i treść wiadomości

Nadawca i treść wiadomości.

 

 

Pierwszym z ważnych czynników wpływających na zainteresowanie odbiorcy wiadomością jest: adres e-mail z którego przychodzi wiadomość i jej temat. Nadawca wiadomości powinien być jak najbardziej wiarygodny i wzbudzać zaufanie. Co to znaczy? Jeżeli masz otwartą swoją skrzynkę mailową zwróć uwagę na adresy z jakich otrzymujesz wiadomości. Z pewnością szybko dostrzeżesz te wyglądające jak spam i te, składające się z imienia i nazwiska lub nazwy firmy, które zdecydowanie chętniej otworzysz. Drugą kwestią jest temat wiadomości, czyli inaczej mówiąc tytuł – powinien być naturalny, zachęcający, wpływać na emocje i sugerować, co odbiorca może znaleźć w tej konkretnej wiadomości. Musisz wiedzieć, że 33% odbiorców otwiera wiadomość ze względu na to, że zachęcił go w jakiś sposób temat. Skup się na tym aby zawrzeć w nim pozornie jak najmniej ale tym samym jak najwięcej atrakcyjnych informacji. Najważniejsze słowa czy informacje powinny być zawarte w początkowej części tematu, inne w drugiej kolejności. Jeżeli chcesz rozwinąć tytuł możesz to zrobić w preheaderze – kilku pierwszych zdaniach mailingu, które wyświetlają się przed otwarciem wiadomości.

Dodatkowo, możesz skorzystać z dostępnych programów do tworzenia kreacji e-mail. Dwa wypróbowane i sprawdzone przez nas to: BeeFree i CKEditor.
  • CKEditor – umożliwia zaimportowanie zakodowanej kreacji z zipki, przeznaczony głównie dla zaawansowanych użytkowników (jest to darmowy edytor) – tutaj można edytować wiadomość z poziomu html.
  • BeeFree  pozwala w prosty sposób wyklikać kreację, posiada przyjazny panel wizualny – tutaj nie ma możliwości edycji z poziomu html, panel ten jest najprawdopodobniej dodatkowo płatny.

Wskazówka: Jeżeli chcesz jeszcze bardziej zwrócić uwagę swojego odbiorcy zwróć się do niego po imieniu, w ten sposób masz szansę zwiększenia wskaźnika Open Rate nawet o 126%.

Jak powinien wyglądać szablon mailingu

Jak powinien wyglądać szablon mailingu.

Wybrany szablon mailingu powinien zawierać trzy podstawowe elementy: nagłówek, treść główną i stopkę.
  • W nagłówku wiadomości, najlepiej w lewym górnym rogu powinna znajdować się nazwa firmy i logo.
  • Tworząc treść główną, w pierwszej kolejności musisz skonstruować ją tak, aby zawierała meritum przekazu. Niezależnie od tego jaką formę wybierzesz (graficzną czy tekstową), ważne aby układ wiadomości był w miarę stały i nie zmieniał się za każdym razem kiedy będziesz wysyłał kampanię. W treści wiadomości powinny znajdować się najistotniejsze informacje. Treść wiadomości powinna zachęcać do jej przeczytania, powinna być lekka i łatwa do zrozumienia przez odbiorcę. Do poznania szczegółów, przejścia na konkretną podstronę możesz zachęcić poprzez zastosowanie CTA – Call to action (wezwanie do działania – zobacz więcej, sprawdź tutaj, kliknij tutaj itd.)
  • Kolejnym ważnym punktem jest stopka. Umieść w niej informacje o danych kontaktowych firmy, możliwości wpisy z newslettera, odnośniki do social media, informację o kartach stałego Klienta itp.
Pamiętaj: Stwórz jeden własny szablon wiadomości. W wysyłanych kolejno przekazach zmieni się tylko treść, dzięki czemu zachowasz spójność, estetykę informacji i własny rozpoznawalny wizerunek firmy.

Właściwy content wiadomości

Właściwy content wiadomości.

W dobie nadmiaru informacji i rozbudowanych przekazów, odbiorca oczekuje informacji wartościowych i spełniających jego oczekiwania. Pisząc maila skup się na krótkich i treściwych przekazach i jasnych informacjach. Ważna jest przejrzystość tekstu, dzielenie go na akapity, dodawanie wypunktować, pogrubianie ważnych informacji, graficzne przerywniki – zdjęcia, grafiki, ilustracje itd.

Treść mailingu powinna zostać napisana od argumentów do wniosków. Powinieneś jak najlepiej przedstawić plusy i korzyści wynikające ze współpracy. Odpowiednie rozplanowanie treści sprawi, że odbiorca chętnie ją przeczyta i podejmie jakąś konkretną reakcję – kliknie w CTA, zadzwoni do Ciebie, skontaktuje się drogą mailową etc. Kolejne części tekstu oddzielaj nagłówkami, w których znajdą się jasne komunikaty, co odbiorca może znaleźć czytając tekst poniżej. Staraj się aby nagłówki były intrygujące a jednocześnie konkretne i treściwe.

Pisz językiem korzyści!

Pamiętaj, że masz zaledwie kilka zdań aby zyskać zaufanie odbiorcy i zachęcić go do podjęcia konkretnej akcji. Odbiorca powinien od razu wiedzieć, co konkretnie zyska otwierając Twoją stronę internetową, co na niej znajdzie, jaki jest cel przejścia na stroną i jakie niesie za sobą korzyści. Duże znaczenie odgrywa tutaj Call to action, które powinno zostać tak skonstruowane by odnosić się do całej treści i odnosiło do podstrony, która również spełnia te warunki – prościej mówiąc jeżeli w danym akapicie piszesz o tym, że oferujesz markowe zegarki męskie to CTA powinno odnosić właśnie do tej podstrony.

Przed wysłaniem wiadomości powinieneś spojrzeć na nią oczyma odbiorcy, wcielić się w jego rolę i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy taki mailing spełnia Twoje oczekiwania. Pamiętaj, że całość powinna być czytelna, wywoływać pozytywne odczucia i w naturalny sposób ukierunkować użytkownika do podjęcia współpracy z Twoją firmą.
Czcionka tekstu jest ważna

Konstruując treść maila pamiętaj o zastosowaniu odpowiednich fontów czyli czcionki tekstu. Zastosowana czcionka powinna przede wszystkim dobrze prezentować się pod względem wizualnym. Zbyt “zbity” tekst, ciężko się czyta, źle dostosowana czcionka może męczyć wzrok co sprawia, że odbiorca najprawdopodobniej nie zapozna się z Twoją ofertą nie mówiąc już o skorzystaniu z niej. Optymalnie jest używać tak zwanych “bezpiecznych fontów”, takich jak np. Arial, Tahoma, Times New Roman, Georgia.

5 przykładowych kreacji mailingowych:

Kreacja mailingowa Audi Q5 z rocznika 2017

Kreacja mailingowa Audi Q5 z rocznika 2017

Kreacja mailingowa Audi A8 – GifKreacja mailingowa Audi A8 - Gif

Kreacja Groupon na Walentynki

Kreacja Groupon na Walentynki

Kreacja mailingowa Żak – Zajęcia z trenerem personalnym i instruktorem fitness

Kreacja mailingowa Żak

Kreacja mailingowa Blue Orca

Kreacja mailingowa Blue Orca


Poznaj platformę DMSales.com