Logo DMSales
Article image
2 min czytania

Perfekcyjnie wyglądająca strona internetowa, piękne zdjęcia i grafiki oraz niezbędne formularze to tylko częściowy przepis na sukces. Trzeba zrobić więcej aby określić jaki chcemy osiągnąć efekt działań reklamowych. Powinniśmy wiedzieć jakie mamy dzienne statystyki naszej strony WWW oraz kto odwiedza nasz serwis internetowy i przede wszystkim jakie źródła ruchu są dla nas najbardziej opłacalne.

Analiza ruchu na stronie

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Prowadząc działania z nastawieniem na rezultat, trzeba zaopatrzyć swoją stronę w narzędzia do badania ruchu oraz statystyk. Warto zatem zastanowić się nad najpopularniejszym narzędziu jakim jest Google Analytics – darmowe rozwiązanie od Google, którego celem jest poprawa jakości funkcjonowania swojej placówki poprzez dostarczenie właścicielowi serwisu WWW niezbędnych statystyk.

Google Analytics

Narzędzia Google Analytics daje wiele możliwości, a jego wdrożenie może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Co więcej jest to bezpłatne rozwiązanie, dzięki czemu jego dodanie na stronę internetową firmy nie powinno być obciążone żadnymi komplikacjami oraz niepotrzebnymi wydatkami.

Dzięki analityce internetowej dowiesz się:

  • Ile osób odwiedziło Twoją stronę.
  • Kim są te osoby, dzięki czemu zyskasz dodatkową informację, która pozwoli Ci na zareklamowanie Twojej oferty właściwym osobom oraz we właściwym miejscu.
  • Co najbardziej przyciąga ludzi na Twoją stronę, dzięki czemu będziesz wiedział na co zwrócić największą uwagę i co rozwijać.
  • Jak użytkownik porusz się po stronie, które treści czyta najczęściej, a które rzadko.
  • Ile procent użytkowników strony opuszcza stronę nie wchodząc na żadne podstrony, ile procent wypełnia formularz kontaktowy lub ofertowy oraz czy zapisuje się na newsletter.
  • Jaki jest średni czas spędzany na podstronach, dzięki temu dowiesz się, które usługi/produkty dostarczą Ci najwięcej zysków i w które oferty powinieneś zainwestować, a które zmienić lub uatrakcyjnić.
  • Jakie są słabe strony Twojego serwisu, byś mógł je wyeliminować.
  • Czy to co proponujesz sprawia, że użytkownik jest zadowolony, czyli co wymaga zmiany, a co warto zostawić.
  • Skąd użytkownik trafił na Twoją stronę, czyli który kanał pozyskiwania użytkowników jest najskuteczniejszy (wyszukiwarka, portale społecznościowe, reklamy itp.), a w który nie warto inwestować.

W czym pomogą Ci te informacje?

  • W zwiększeniu liczby użytkowników.
  • Zwiększeniu spędzonego czasu przez użytkownikach na stronie oraz ich większej aktywności (udzielającej się np. poprzez częstsze zakupy lub wysyłanie zapytań do supportu).
  • Wybraniu najskuteczniejszej formy komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami.
  • Zwiększeniu ilości zakupów w Twoim sklepie internetowym.
  • Inwestowaniu w rozwój tych produktów i usług, które w największym stopniu zwiększą średnią wartość koszyka.
  • Wybraniu najskuteczniejszej formy działań marketingowych w Internecie zarówno pod kątem formy jak i miejsca ich umieszczenia.

 

Droga do zostania dobrym analitykiem jest długa, ale do przejścia. Możesz napotkać na niej przeszkody i zastanawiać się po co to robisz? Jednak ostatecznie wykorzystywanie rozwiązań z zakresu analityki internetowej przyniesie Ci profity w postaci umiejętności, doświadczenia oraz satysfakcji finansowej. Dzięki pojęciu podstaw, będziesz mógł wykorzystać drzemiący w analityce internetowej potencjał dla korzyści Twoich i Twojej firmy, a w rezultacie sprzedawać więcej. 

Autor artykułu
CEO | Prezes Zarządu

Przeczytaj więcej z tej kategorii

0 0 głosy
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń do góry