Logo DMSales
Article image
5 min czytania

Od kilku miesięcy callpage staje się jednym z popularniejszych systemów do podnoszenia konwersji z działań marketingowych. Ten prosty w swojej filozofii widget zaskarbił sobie zasłużone zaufanie tysięcy użytkowników, pomagając pozyskiwać tysiące zainteresowanych klientów.

Do grona użytkowników należy również DBMS, który na co dzień w wykorzystuje funkcje aplikacji realizując projekty pozyskiwania kontaktów dla swoich Klientów. Ciekawym jest fakt, że po kilkunastu tygodniach pracy, możemy powiedzieć, że system dostarczony przez Rossa Knapa i ekipę jest zaawansowanym narzędziem umożliwiającym realizację wielu taktyk związanych z przechwyceniem kontaktu, w odpowiednim momencie. Toteż poprosiliśmy, Rossa w krótkim wywiadzie o przybliżenie 5 zaawansowanych funkcji callpage, których wykorzystanie może na co dzień podnieść konwersję pozyskiwanych kontaktów nawet o 200% z twojej strony internetowej. A zatem zaczynamy…

 

Tomasz Dziobiak: Jedną z taktyk w walce o uwagę potencjalnego klienta jest wykorzystanie eyecatcher, czyli obrazka, który przyciąga uwagę użytkownika i zachęca do interakcji z widgetem. W jakich sytuacjach powinniśmy go wykorzystywać i na co zwracać uwagę przy wdrożeniu?

Ross Knap: Eycatcher ma na celu przyciągnięcie uwagi odwiedzającego stronę i statystycznie zwiększa ilość kliknięć na 60%, dlatego też warto dodać go w sytuacji gdy chcemy, aby przez aplikację było jak najwięcej telefonów. Warto wykorzystać tę funkcjonalność, kiedy prowadzone są intensywne kampanie reklamowe ( np. z okazji świąt czy wakacji). Natomiast też należy pamiętać żeby Eyecatcher graficznie był dopasowany do strony, m.in. kolor oraz treść oraz forma samego Catchera.

Komentarz Tomka Dziobiaka: W kampanii realizowanej dla naszego klienta revitum.pl wykorzystaliśmy eyecatchera do przechwytywania klientów, którzy chcieli wykorzystać czasowe kody rabatowe. W powyższej kampanii została użyta reguła przebywania na stronie 40s, co zdecydowanie wpłynęło na wskaźnik chęci wykonania połączenia – gdyż w ten sposób klient nie czuje się atakowany oraz ma odpowiednią ilość czasu aby zapoznać się z treściami na stronie. Dzięki zastosowanym regułom i lepszej widoczności informacji, gdzie realizować kody rabatowe udało się zwiększyć o 35% ilość połączeń na infolinię w sprawie kodów rabatowych, przy niezmiennym poziomie akwizycji użytkowników z sieci internet.

Tomasz Dziobiak: W projektach korzystamy dość często z personalizacji widgetu, czy to poprzez wygląd, czy też sekwencję pokazywanych formularzy. O czym warto pamiętać dostosowując go do własnych potrzeb?

Ross Knap: Przed personalizacją aplikacji warto zastanowić się co chcemy uzyskać dzięki CallPage. Aplikacja powinna być integralną częścią strony, dlatego warto zwrócić uwagę na:
– kolor aplikacji,
– tekst ( dopasowany do grupy Klientów, których będą Państwo pozyskiwać),
– umiejscowienie ( aby nie zasłaniała treści na stronie lub innych aplikacji),

Jeśli klienci zwracają uwagę na aplikację, ale nie zostawiają numeru telefonu w celu skontaktowania się, warto rozważyć dodanie za pomocą reguł CSS logo w oknie pop-upu. Wówczas aplikacja wygląda wiarygodnie, a Klient ma pewność, że oddzwoni do niego pracownik tej właśnie firmy.

Komentarz Tomka Dziobiaka: Faktycznie po wdrożeniu obrandowanego widgetu i komunikatów kontekstowo powiązanych z daną stroną i treścią użytkownicy 2 razy chętniej podejmowali rozmowę. W naszym przypadku na stronie edbms.pl przygotowaliśmy dwa typy widgetów: a. jeden odpowiadał na potrzebę zakupu danych do kampanii, a drugi dotyczył usług weryfikacji jakości danych. Widgety były również pokazywane na wpisach bloga DBMS, który dotyczył różnych merytorycznych kwestii. Efekty? – Dwukrotnie zwiększona liczba połączeń w obu dziedzinach w miesiącu. Użytkownicy mieli świadomość, że będą się łączyć z merytorycznym konsultantem. W tym momencie ważne jest budowanie u naszych użytkowników świadomości związanej z łatwym dostępem do eksperta, co przekłada się na większe zaangażowanie ze strony użytkownika.

Tomasz Dziobiak: Zauważyliśmy że optymalizując sposób pokazywanego widgetu możemy, wykorzystywać system punktacji. (czyli systemu klasyfikującego leady, według zasad ) Czego mamy unikać, jeśli już rozpoczęliśmy pracę z systemem punktacji?

Ross Knap: Reguły scoringowe określają warunki, po spełnieniu których, użytkownik zobaczy na stronie okno pop-up. Obecnie w CallPage mamy około 30 behawioralnych reguł, które pozwalają wpłynąć na 3 główne obszary relacji z klientem.

  1. Wysegmentować grupę docelową per żródło
    Pokazujemy CallPage tylko użytkownikom którzy przyszli z Adwords lub z konkretnych linków.
  2. Wysegmentować grupę docelową w ”głębokości” zainteresowania ofertą
    Pokazujemy CallPage tylko użytkownikom, którzy spełnili konkretne parametry (czas, ilość przeglądanych podstron, głębokość scrollowania strony itd)
  3. Zatrzymać użytkowników porzucających stronę.
    Pokazujemy CallPage tylko użytkownikom którzy kierują myszką w górny róg ekranu aby zamknąć stronę, okno wyświetla się i pozwala zatrzymać użytkownika na stronie.

Generalnie reguły scoringowe służą ograniczeniu wyświetlania okienka pop-up na stronie, aby nie atakować nim użytkownika, gdyż to mogłoby go zniechęcać.
Warto pamiętać, aby nie zasypywać Klienta pop-upami, analizować czas spędzony na stronie i wówczas dopasować wyświetlanie pop-up do zachowań naszej grupy docelowej.

Tomasz Dziobiak: W kampaniach mailingowych często wykorzystujemy link do CallPage, wdrażając go w kampaniach cold mailingowych, dzięki czemu klienci będą mogli do Ciebie zadzwonić, bez potrzeby wchodzenia na dedykowany LP. Czy to jedyna forma wykorzystania linku?

Ross Knap: Link do CallPage to funkcjonalność, którą można wykorzystać w każdym miejscu, np. podlinkować numer w stopce. My właśnie w stopce mamy podlinkowane numery, dzięki temu można szybko pokazać jak działa aplikacja i zaskoczyć odbiorcę tak szybkim oddzwonieniem przez nas. Warto również dodać taki link do kampanii promocyjnych realizowanych na portalach społecznościowych, jako formę kontaktu.

Tomasz Dziobiak: Nie wykorzystywaliśmy jeszcze łączenia widgetów. Czy możesz przybliżyć jak działa ten mechanizm i kiedy go stosować najlepiej? W jaki sposób, sprawdzać, czy działa zgodnie z oczekiwaniami?

Ross Knap: Dzięki tej funkcjonalności aplikację można ustawić w taki sposób, aby na różnych podstronach wyświetlał się inny dopasowany tekst np. na podstronie CENNIK – tekst związany z promocją/ rabatem, a na podstronie OFERTA – tekst odnośnie oferty bądź z propozycją dopasowania najlepszej oferty. Inna sytuacja, w której można wykorzystać łączenie widgetów to, jeśli strona jest multijęzyczna. Aplikacja powinna wyświetlać się we wszystkich wersjach językowych, do każdej wersji językowej tworzymy więc osobny widget. Następnie z uwagi na to, że nie może być dwóch kodów CallPage w kodzie strony, łączymy widgety jednym kodem, który instalujemy na stronie głównej.

CallPage także daje szereg możliwości jeżeli chodzi o angażowanie potencjalnego klienta. Można ustawić różne reguły wyświetlenia popupu callpage’a w zależności od tego, kim jest osoba przebywająca na naszej stronie: czy jest to powracająca osoba, bądź osoba która odwiedziła naszą stronę po raz pierwszy, a także gdy chcemy aby popup zobaczyła tylko osoba przychodząca do nas z wysyłki mailingowej:

W związku z tym możemy nastawić własne działania tylko na określoną/określone grupy odbiorców, co zdecydowanie ułatwia znalezienie pożądanego typu klienta.

Ciekawym rozwiązaniem staje się także promowanie kuponów rabatowych przy użyciu callpage’a. Dzięki istnieniu funkcji powiadomień sms’owych jesteśmy sami w stanie ingerować w treści takich wiadomości, a zatem: po zamówieniu połączenia wysyłamy Klientowi kod kuponu rabatowego w sms’ie (który zamówił połączenie na inny termin), natomiast klientom zamawiającym połączenie tu i teraz pokazujemy kod kuponu rabatowego w następnym popupie, który jest przełączany automatycznie:

Tomasz Dziobiak: Serdecznie dziękuję Ross za twój czas! Mamy nadzieję, że w ten sposób przybliżyliśmy naszym klientom i użytkownikom ciekawe możliwości budowania własnej bazy odbiorców prosto ze strony internetowej. Warto podkreślić, że narzędzie przez to że łatwo integruje się w CRM, daje niesamowite możliwości aktualizacji danych w systemie, zapewniając wysoką jakość informacji o klientach lub potencjalnych klientach.

Autor artykułu
CEO | Prezes Zarządu

Przeczytaj więcej z tej kategorii

0 0 głosy
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń do góry